Strefa logowania

zarejestruj się       przypomnij hasło

Dołącz do grona AutoPasjonatów!
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Cookies. [zamknij]

Od czego zacząć tuning mechaniczny?

Kategoria: Artykuły » Tuning, opublikowano: 2011-08-10, zamieścił: redakcja

Od czego zacząć tuning mechaniczny? Jak wiadomo wielu posiadaczy samochodów pragnie w każdy z możliwych sposobów poprawić ich moc oraz osiągi, albowiem standard to za mało. To jest właśnie czas, kiedy zaczynamy myśleć o tuningu naszego własnego samochodu. Należy pamiętać, że jeżeli nie robiliśmy tego wcześniej, to powinniśmy w szczególności pamiętać o pewnych standardach. Po pierwsze, warto wymieć cały układ dolotowy w naszym silniku. Jeśli zapewnimy silnikowi lepszy i wydajniejszy system zaopatrywania go w powietrze, to wzrośnie jego moc. Dobrze jest więc wymienić filtr powietrza na stożkowy, najlepiej jakiegoś dobrego producenta, jednak należy to zrobić z głową. Samo założenie filtra stożkowego zamiast seryjnego dolotu powietrza na nic się nie zda - filtr będzie łapał powietrze rozgrzane przez pracę silnika - trzeba zatem zadbać o jakąś osłonę termiczną, z pomocą może przyjść np. airbox w postaci obudowanego osłoną termiczną filtra powietrza. 

Poza filtrem warto wymienić przewody powietrzne oraz kolektor dolotowy, a dzięki temu całość będzie pracować znacznie wydajniej. 

Ważnym elementem silnika jest turbosprężarka – jeśli oczywiście silnik jest w nią wyposażony. Wymiana (jak również instalacja gdy nie mamy turbiny) tego elementu skutkuje zazwyczaj znacznym przyrostem mocy. Wymiana turbo na większe  jednak pociąga za sobą potrzebę wymiany intercoolera na wydajniejszy. Niemniej jednak jest to zabieg stosunkowo drogi i nie zawsze się opłaca. Po prostu nie każdemu potrzebna jest aż tak duża moc.

Kolejnym układem, który warto wymienić jest z pewnością układ wydechowy. Prawidłowo powinno się go wymienić na całej jego długości, najlepiej na elementy wykonane ze stali nierdzewnej, a dzięki temu spaliny zawsze będą odprowadzane z silnika szybko i skutecznie.

Ze zmian w silniku te wymienione wyżej są chyba najbardziej popularne i najczęściej stosowane. Jednak wzrost mocy wiąże się z pewnymi konsekwencjami. Musimy przecież jakoś sprawić, że auto będzie trzymało się drogi. W związku z powyższym warto jest więc pokusić się o wymianę zawieszenia na nieco niższe i sztywniejsze co pozwoli to na lepsze trzymanie się drogi. Jak wiadomo większa stabilność naszego samochodu na zakrętach jest dość ważną kwestią.

Koniecznie musimy zadbać również o hamulce – nikt z nas nie chce mieć przecież problemów z zatrzymaniem się pędząc z dużą prędkością. Warto wyposażyć samochód w dobrej klasy tarcze i klocki hamulcowe lub wymienić je na większe. Przy modyfikowaniu samochodu warto pamiętać o tym, że lepiej jest nie oszczędzać na tanich częściach. Tutaj często jakość idzie w parze z dobrą ceną i lepiej jest zapłacić więcej i być bezpiecznym, niż zaoszczędzić i obawiać się jazdy własnym wozem.

Źródło:
Zdjęcie: sxc.hu

Zobacz również:

  • Mandat za zaniedbany samochód? Mandat za zaniedbany samochód? - Brudne, zaniedbane, hałasujące – czy właśnie tak wyglądają auta polskich kierowców? Na pewno nie wszystkie. Nie da się jednak ukryć, że wiele pojazdów, które mijamy na drogach znajduje się w opłakanym stanie. Ciekawe tylko, czy właściciele takich samochodów zdają sobie sprawę, że grożą im... mandaty!

  • Tuning optyczny / wizualny / zewnętrzny - Na polskich drogach można znaleźć wiele samochodów, które z zewnątrz są całkowicie przerobione. Taka moda nastała szczególnie wśród młodego pokolenia, które chce mieć po prostu jedyne w swoim rodzaju samochody.

  • Koszty tuningu silników benzynowych i wysokoprężnych - porównanie - Od wielu lat toczy się spór o to, które silniki są lepsze – wysokoprężne czy benzynowe. Oba silniki mają swoje wady i zalety. Silniki wysokoprężne uznawane są za bardzo wytrzymałe i oszczędne, a silniki benzynowe uznaje się zaś za mocniejsze, lecz mniej trwałe.


Redakcja portalu AutoPasjonaci.pl nie bierze odpowiedzialności za stosowanie się do publikowanych artykułów.
Treści mają charakter wyłącznie informacyjny i wynikają z wiedzy oraz obserwacji autora.

Komentarze

Nie ma żadnych komentarzy! Możesz być pierwszą osobą, która napisze tutaj komentarz.

Komentarze mogą zamieszczać tylko zarejestrowani użytkownicy

Daj znać znajomym

Losowe Auta

  • Niuńka;)
    Niuńka;)
    Niuńka;)
    Pojemność 1.9 Moc: 110
    Rodzaj paliwa: ON Zamieścił: RogO
  • Opel Astra G Sport 2.0 DTI
    Opel Astra G Sport 2.0 DTI
    Opel Astra G Sport 2.0 DTI
    Pojemność 2.0 Moc: 101
    Rodzaj paliwa: ON Zamieścił: Majkel
  • Renault Laguna 1.8 16V
    Renault Laguna 1.8 16V
    Renault Laguna 1.8 16V
    Pojemność 1.8 Moc: 125
    Rodzaj paliwa: Pb Zamieścił: Mariusz
  • Hania
    Hania
    Hania
    Pojemność 1.6 Moc: 115
    Rodzaj paliwa: Pb Zamieścił: danjum
  • MINI Cooper
    MINI Cooper
    MINI Cooper
    Pojemność 1.6 Moc: 116
    Rodzaj paliwa: Pb Zamieścił: bartlomiejbe

Losowe Galerie

  • Produkty warsztatowe

    Produkty warsztatowe

    Zdjęć: 5
    Produkty dla warsztatów samochodowych

  • SCP 2012 z mojej perspektywy

    SCP 2012 z mojej perspektywy

    Zdjęć: 4
    Więcej zdjęć tutaj : https://picasaweb.google.com/115159153981679368402/SCP2012?authkey=Gv1sRgCJfVvMWOxqeaTQ

  • FIAT 500 & MINI COOPER

    FIAT 500 & MINI COOPER

    Zdjęć: 1
    Chłopaki z LO w Wołominie pozdrawiają ;)

  • Opel Calibra 3.0 24V C30SE RWD

    Opel Calibra 3.0 24V C30SE RWD

    Zdjęć: 15
    Calibra z silnikiem 3.0 24V C30SE oraz z napędem na tył

  • Galeria

    Galeria

    Zdjęć: 7
    .


Kalendarz Imprez

 < < November 2024 > > 
Pn Wt Śr Czw Pt Sb Nd
01 02 03
04 05 06 07 08 09 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30

Shout Box

08:34:38 syed : d
11:03:16 Adams J : hii
21:56:05 Lil Bubba : he
21:56:07 Lil Bubba : y
21:56:07 Lil Bubba : y
11:06:11 Smith Media : Hi
11:06:22 Smith Media : https://technosmedia.com/
09:38:37 Części samochodowe : Części samochodowe
18:16:50 AmandaCarlson : game
14:30:59 Yuriy : witaj
06:27:26 krishanlakhiwal : hi
23:13:30 filmiarz : siema
13:36:52 geleziessportas : hi
05:51:11 Kane01 : hii
12:13:04 coinflip2 : https://flipacoinonline.us/
13:29:03 ScottishKiltTailor : https://scottishkilttailor.com
/
13:29:11 ScottishKiltTailor : https://scottishkilttailor.com
/kilt/men-kilts/fire-fighter-k
ilts
13:29:17 ScottishKiltTailor : https://scottishkilttailor.com
/kilt/men-kilts/working-kilts
13:29:26 ScottishKiltTailor : https://scottishkilttailor.com
/mackay-tartan-kilt-with-two-s
lash-pockets
Odznacz aby wyłączyć automatyczne
przewijanie okienka. Może
to być przydatne gdy próbujesz
odczytać starsze wiadomości a
automatycznie przewijające się
okienko utrudnia Ci to.

Zaloguj się aby pisać w shoutboxie,
zarejestruj się jeśli nie masz konta.
Copyright © AutoPasjonaci.pl 2011. Wszelkie prawa zastrzeżone.