Od czego zacząć tuning mechaniczny?
Kategoria: Artykuły » Tuning, opublikowano: 2011-08-10, zamieścił: redakcja
Jak wiadomo wielu posiadaczy samochodów pragnie w każdy z możliwych sposobów poprawić ich moc oraz osiągi, albowiem standard to za mało. To jest właśnie czas, kiedy zaczynamy myśleć o tuningu naszego własnego samochodu. Należy pamiętać, że jeżeli nie robiliśmy tego wcześniej, to powinniśmy w szczególności pamiętać o pewnych standardach. Po pierwsze, warto wymieć cały układ dolotowy w naszym silniku. Jeśli zapewnimy silnikowi lepszy i wydajniejszy system zaopatrywania go w powietrze, to wzrośnie jego moc. Dobrze jest więc wymienić filtr powietrza na stożkowy, najlepiej jakiegoś dobrego producenta, jednak należy to zrobić z głową. Samo założenie filtra stożkowego zamiast seryjnego dolotu powietrza na nic się nie zda - filtr będzie łapał powietrze rozgrzane przez pracę silnika - trzeba zatem zadbać o jakąś osłonę termiczną, z pomocą może przyjść np. airbox w postaci obudowanego osłoną termiczną filtra powietrza.
Poza filtrem warto wymienić przewody powietrzne oraz kolektor dolotowy, a dzięki temu całość będzie pracować znacznie wydajniej.
Ważnym elementem silnika jest turbosprężarka – jeśli oczywiście silnik jest w nią wyposażony. Wymiana (jak również instalacja gdy nie mamy turbiny) tego elementu skutkuje zazwyczaj znacznym przyrostem mocy. Wymiana turbo na większe jednak pociąga za sobą potrzebę wymiany intercoolera na wydajniejszy. Niemniej jednak jest to zabieg stosunkowo drogi i nie zawsze się opłaca. Po prostu nie każdemu potrzebna jest aż tak duża moc.
Kolejnym układem, który warto wymienić jest z pewnością układ wydechowy. Prawidłowo powinno się go wymienić na całej jego długości, najlepiej na elementy wykonane ze stali nierdzewnej, a dzięki temu spaliny zawsze będą odprowadzane z silnika szybko i skutecznie.
Ze zmian w silniku te wymienione wyżej są chyba najbardziej popularne i najczęściej stosowane. Jednak wzrost mocy wiąże się z pewnymi konsekwencjami. Musimy przecież jakoś sprawić, że auto będzie trzymało się drogi. W związku z powyższym warto jest więc pokusić się o wymianę zawieszenia na nieco niższe i sztywniejsze co pozwoli to na lepsze trzymanie się drogi. Jak wiadomo większa stabilność naszego samochodu na zakrętach jest dość ważną kwestią.
Koniecznie musimy zadbać również o hamulce – nikt z nas nie chce mieć przecież problemów z zatrzymaniem się pędząc z dużą prędkością. Warto wyposażyć samochód w dobrej klasy tarcze i klocki hamulcowe lub wymienić je na większe. Przy modyfikowaniu samochodu warto pamiętać o tym, że lepiej jest nie oszczędzać na tanich częściach. Tutaj często jakość idzie w parze z dobrą ceną i lepiej jest zapłacić więcej i być bezpiecznym, niż zaoszczędzić i obawiać się jazdy własnym wozem.
Źródło:
Zdjęcie: sxc.hu
Zobacz również:
- Mandat za zaniedbany samochód? - Brudne, zaniedbane, hałasujące – czy właśnie tak wyglądają auta polskich kierowców? Na pewno nie wszystkie. Nie da się jednak ukryć, że wiele pojazdów, które mijamy na drogach znajduje się w opłakanym stanie. Ciekawe tylko, czy właściciele takich samochodów zdają sobie sprawę, że grożą im... mandaty!
- Tuning optyczny / wizualny / zewnętrzny - Na polskich drogach można znaleźć wiele samochodów, które z zewnątrz są całkowicie przerobione. Taka moda nastała szczególnie wśród młodego pokolenia, które chce mieć po prostu jedyne w swoim rodzaju samochody.
- Koszty tuningu silników benzynowych i wysokoprężnych - porównanie - Od wielu lat toczy się spór o to, które silniki są lepsze – wysokoprężne czy benzynowe. Oba silniki mają swoje wady i zalety. Silniki wysokoprężne uznawane są za bardzo wytrzymałe i oszczędne, a silniki benzynowe uznaje się zaś za mocniejsze, lecz mniej trwałe.
Redakcja portalu AutoPasjonaci.pl nie bierze odpowiedzialności za stosowanie się do publikowanych artykułów.
Treści mają charakter wyłącznie informacyjny i wynikają z wiedzy oraz obserwacji autora.
Treści mają charakter wyłącznie informacyjny i wynikają z wiedzy oraz obserwacji autora.
Daj znać znajomym
Losowe Auta
-
Opel Kadett GSi 2.0 16VPojemność 2.0 Moc: 150 Rodzaj paliwa: Pb Zamieścił: Bury -
LanosPojemność 1.5 Moc: 100 Rodzaj paliwa: Pb+LPG Zamieścił: Patryk94 -
KylluPojemność 2.5 Moc: 140 Rodzaj paliwa: ON Zamieścił: Kyllu
Losowe Galerie
-
Galeria
Zdjęć: 7
. -
Passat
Zdjęć: 2
Passat -
Summer Cars Party - stoiska klubowe
Zdjęć: 232
Zdjęcia klubów z imprezy motoryzacyjnej Summer Cars Party -
Klub
Zdjęć: 2
Fotki klubowe -
e36
Zdjęć: 3
2.5 l / 192 konie / 1991 rok
Kalendarz Imprez
< < | December 2024 | > > | ||||
Pn | Wt | Śr | Czw | Pt | Sb | Nd |
01 | ||||||
02 | 03 | 04 | 05 | 06 | 07 | 08 |
09 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 31 |
Shout Box
09:38:37 Części samochodowe
:
18:16:50 AmandaCarlson
:
14:30:59 Yuriy
:
14:57:56 Kolorysta sklep lakierniczy
:
06:27:26 krishanlakhiwal
:
23:13:30 filmiarz
:
13:36:52 geleziessportas
:
05:51:11 Kane01
:
12:13:04 coinflip2
:
13:29:03 ScottishKiltTailor
:
13:29:11 ScottishKiltTailor
:
13:29:17 ScottishKiltTailor
:
13:29:26 ScottishKiltTailor
:
10:39:00 4kbluray4u
:
11:31:19 theleatherstreet
:
12:43:27 Red redproduce
:
07:14:34 kitchensgadget
:
07:46:19 racquetwar
:
13:26:45 luthervillepersonal
:
13:27:48 luthervillepersonal
:
Odznacz aby wyłączyć automatyczne
przewijanie okienka. Może
to być przydatne gdy próbujesz
odczytać starsze wiadomości a
automatycznie przewijające się
okienko utrudnia Ci to.
przewijanie okienka. Może
to być przydatne gdy próbujesz
odczytać starsze wiadomości a
automatycznie przewijające się
okienko utrudnia Ci to.
Zaloguj się aby pisać w shoutboxie,
zarejestruj się jeśli nie masz konta.
Komentarze