Koszty tuningu silników benzynowych i wysokoprężnych - porównanie
Kategoria: Artykuły » Tuning, opublikowano: 2011-08-10, zamieścił: redakcja
Od wielu lat toczy się spór o to, które silniki są lepsze – wysokoprężne czy benzynowe. Oba silniki mają swoje wady i zalety. Silniki wysokoprężne uznawane są za bardzo wytrzymałe i oszczędne, a silniki benzynowe uznaje się zaś za mocniejsze, lecz mniej trwałe.Jednak rozwój mechaniki zmienia dziś te poglądy. Jak to rozumieć? Silniki diesla mogą osiągać wysoką moc, a silniki benzynowe nie są już tak słabe jak dawniej. Jednak jakie to ma znaczenie w odniesieniu do kosztów modyfikowania poszczególnych silników? Okazuje się, że dość duże. Wysokoprężny silnik turbodoładowany może zyskać sporo mocy, jeśli wymienimy w nim turbosprężarkę oraz parę innych elementów. Nie musza to być części najwyższej jakości (chociaż dobrze byłoby sięgać po te lepsze), a efekt i tak będzie dobry. Modyfikowanie silników benzynowych wiąże się często z wymianą większej ilości elementów i nie mogą one być marnej jakości. Wszystko musi być idealnie dopasowane i nie może być żadnych nieścisłości – pomimo tego, że silniki benzynowe nie są już tak słabe jak dawniej to w dalszym ciągu nie są tak mocne jak turbodiesele. Koniecznie trzeba zadbać o wysoką jakość użytych do modyfikacji części. Związek powyższych zdań z kosztami modyfikowania silników jest chyba widoczny jak na dłoni – diesle są tańsze w przeprowadzaniu modyfikacji, gdyż nie wymagają tak wielu starań. Jednak czy fakt, że są one tańsze w modyfikowaniu czyni je zwycięzcami w tym starciu? Wielu ludzi zgodnie stwierdzi, że nie. Jest tak dlatego, że silniki diesla nigdy nie były w stanie rozwijać tak dużych mocy jak silniki benzynowe. To właśnie te drugie od wielu lat rządzą nie podzielnie na torach i są znacznie bardziej popularne jeśli chodzi o wszelkiego rodzaju tuning. Warto więc pamiętać o tym, że koszty to nie wszystko i należy przemyśleć, czego dokładnie oczekujemy po modyfikacjach. Jeżeli chodzi o koszty tuningowania silników benzynowych to tańszą opcją jest montaż turbiny niż zwiększanie mocy silnika wolnossącego.
Zobacz również:
- Tuning optyczny / wizualny / zewnętrzny - Na polskich drogach można znaleźć wiele samochodów, które z zewnątrz są całkowicie przerobione. Taka moda nastała szczególnie wśród młodego pokolenia, które chce mieć po prostu jedyne w swoim rodzaju samochody.
- Zalety i wady silników benzynowych, wysokoprężnych, zasilanych gazem. - Każdy samochód wyposażony jest w jednostkę napędową. Istnieją trzy podstawowe rodzaje zasilania silników, z którymi możemy się spotkać. Każdy rodzaj ma swoje wady i zalety.
- Od czego zacząć tuning mechaniczny? - Jak wiadomo wielu posiadaczy samochodów pragnie w każdy z możliwych sposobów poprawić ich moc oraz osiągi, albowiem standard to za mało. To jest właśnie czas, kiedy zaczynamy myśleć o tuningu naszego własnego samochodu.
Redakcja portalu AutoPasjonaci.pl nie bierze odpowiedzialności za stosowanie się do publikowanych artykułów.
Treści mają charakter wyłącznie informacyjny i wynikają z wiedzy oraz obserwacji autora.
Treści mają charakter wyłącznie informacyjny i wynikają z wiedzy oraz obserwacji autora.
Daj znać znajomym
Losowe Auta
-
Honda CivicPojemność 1.4 Moc: 90 Rodzaj paliwa: Pb Zamieścił: urbi -
BETAPojemność 1.6 Moc: 100 Rodzaj paliwa: Pb Zamieścił: ziom12345.81 -
Volkswagen GOLF 3 GTIPojemność 2.0 Moc: 150 Km Rodzaj paliwa: Pb Zamieścił: swistoklik13
Losowe Galerie
-
VW Polo
Zdjęć: 2
Takie tam. -
Mój Golfik - Remik
Zdjęć: 1
Golf IV 1.9 TDI 90KM 1998r -
ALMERKI
Zdjęć: 3
zwyczajne -
Zmiana układu hamulcowego - przygotowania, zaciski brembo
Zdjęć: 9
Zaciski brembo :) -
Technikum Samochodowe w Miliczu
Zdjęć: 1
Samochody klasy 3TS 2014/2015 w Miliczu
Kalendarz Imprez
< < | November 2024 | > > | ||||
Pn | Wt | Śr | Czw | Pt | Sb | Nd |
01 | 02 | 03 | ||||
04 | 05 | 06 | 07 | 08 | 09 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 |
Shout Box
08:34:38 syed
:
11:03:16 Adams J
:
21:56:05 Lil Bubba
:
21:56:07 Lil Bubba
:
21:56:07 Lil Bubba
:
11:06:11 Smith Media
:
11:06:22 Smith Media
:
09:38:37 Części samochodowe
:
18:16:50 AmandaCarlson
:
14:30:59 Yuriy
:
14:57:56 Kolorysta sklep lakierniczy
:
06:27:26 krishanlakhiwal
:
23:13:30 filmiarz
:
13:36:52 geleziessportas
:
05:51:11 Kane01
:
12:13:04 coinflip2
:
13:29:03 ScottishKiltTailor
:
13:29:11 ScottishKiltTailor
:
13:29:17 ScottishKiltTailor
:
13:29:26 ScottishKiltTailor
:
Odznacz aby wyłączyć automatyczne
przewijanie okienka. Może
to być przydatne gdy próbujesz
odczytać starsze wiadomości a
automatycznie przewijające się
okienko utrudnia Ci to.
przewijanie okienka. Może
to być przydatne gdy próbujesz
odczytać starsze wiadomości a
automatycznie przewijające się
okienko utrudnia Ci to.
Zaloguj się aby pisać w shoutboxie,
zarejestruj się jeśli nie masz konta.
Komentarze