Koszty tuningu silników benzynowych i wysokoprężnych - porównanie
Kategoria: Artykuły » Tuning, opublikowano: 2011-08-10, zamieścił: redakcja
Od wielu lat toczy się spór o to, które silniki są lepsze – wysokoprężne czy benzynowe. Oba silniki mają swoje wady i zalety. Silniki wysokoprężne uznawane są za bardzo wytrzymałe i oszczędne, a silniki benzynowe uznaje się zaś za mocniejsze, lecz mniej trwałe.Jednak rozwój mechaniki zmienia dziś te poglądy. Jak to rozumieć? Silniki diesla mogą osiągać wysoką moc, a silniki benzynowe nie są już tak słabe jak dawniej. Jednak jakie to ma znaczenie w odniesieniu do kosztów modyfikowania poszczególnych silników? Okazuje się, że dość duże. Wysokoprężny silnik turbodoładowany może zyskać sporo mocy, jeśli wymienimy w nim turbosprężarkę oraz parę innych elementów. Nie musza to być części najwyższej jakości (chociaż dobrze byłoby sięgać po te lepsze), a efekt i tak będzie dobry. Modyfikowanie silników benzynowych wiąże się często z wymianą większej ilości elementów i nie mogą one być marnej jakości. Wszystko musi być idealnie dopasowane i nie może być żadnych nieścisłości – pomimo tego, że silniki benzynowe nie są już tak słabe jak dawniej to w dalszym ciągu nie są tak mocne jak turbodiesele. Koniecznie trzeba zadbać o wysoką jakość użytych do modyfikacji części. Związek powyższych zdań z kosztami modyfikowania silników jest chyba widoczny jak na dłoni – diesle są tańsze w przeprowadzaniu modyfikacji, gdyż nie wymagają tak wielu starań. Jednak czy fakt, że są one tańsze w modyfikowaniu czyni je zwycięzcami w tym starciu? Wielu ludzi zgodnie stwierdzi, że nie. Jest tak dlatego, że silniki diesla nigdy nie były w stanie rozwijać tak dużych mocy jak silniki benzynowe. To właśnie te drugie od wielu lat rządzą nie podzielnie na torach i są znacznie bardziej popularne jeśli chodzi o wszelkiego rodzaju tuning. Warto więc pamiętać o tym, że koszty to nie wszystko i należy przemyśleć, czego dokładnie oczekujemy po modyfikacjach. Jeżeli chodzi o koszty tuningowania silników benzynowych to tańszą opcją jest montaż turbiny niż zwiększanie mocy silnika wolnossącego.
Zobacz również:
-
Tuning optyczny / wizualny / zewnętrzny - Na polskich drogach można znaleźć wiele samochodów, które z zewnątrz są całkowicie przerobione. Taka moda nastała szczególnie wśród młodego pokolenia, które chce mieć po prostu jedyne w swoim rodzaju samochody.
- Zalety i wady silników benzynowych, wysokoprężnych, zasilanych gazem. - Każdy samochód wyposażony jest w jednostkę napędową. Istnieją trzy podstawowe rodzaje zasilania silników, z którymi możemy się spotkać. Każdy rodzaj ma swoje wady i zalety.
- Od czego zacząć tuning mechaniczny? - Jak wiadomo wielu posiadaczy samochodów pragnie w każdy z możliwych sposobów poprawić ich moc oraz osiągi, albowiem standard to za mało. To jest właśnie czas, kiedy zaczynamy myśleć o tuningu naszego własnego samochodu.
Redakcja portalu AutoPasjonaci.pl nie bierze odpowiedzialności za stosowanie się do publikowanych artykułów.
Treści mają charakter wyłącznie informacyjny i wynikają z wiedzy oraz obserwacji autora.
Treści mają charakter wyłącznie informacyjny i wynikają z wiedzy oraz obserwacji autora.
Daj znać znajomym
Losowe Auta
-
MałyszPojemność 1.6 Moc: 90 Rodzaj paliwa: Pb Zamieścił: michal.kandefer -
-
Audi TT (8N) S-Line by DarasPojemność 1.8 Moc: 180 Rodzaj paliwa: Pb Zamieścił: Daras -
Ford Mondeo Mk3 2.0TDDiPojemność 2.0 Moc: 115 Rodzaj paliwa: ON Zamieścił: Spanky -
KrzysPojemność 3.0 Moc: 315 Rodzaj paliwa: ON Zamieścił: sixth
Losowe Galerie
-
Mysza
Zdjęć: 3
Vw polo 86c2f -
Nissan Almera GTI
Zdjęć: 5
fajneee! -
Laguna
Zdjęć: 1
Laguna II 1.8 2002r -
Auto Manufaktura Łódź
Zdjęć: 5
Szybkie foty z placu na Manufakturze -
Passat
Zdjęć: 2
Passat
Kalendarz Imprez
< < | February 2025 | > > | ||||
Pn | Wt | Śr | Czw | Pt | Sb | Nd |
01 | 02 | |||||
03 | 04 | 05 | 06 | 07 | 08 | 09 |
10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 |
17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 |
24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
Shout Box
18:16:50 AmandaCarlson
:
14:30:59 Yuriy
:
14:57:56 Kolorysta sklep lakierniczy
:
06:27:26 krishanlakhiwal
:
23:13:30 filmiarz
:
13:36:52 geleziessportas
:
05:51:11 Kane01
:
12:13:04 coinflip2
:
13:29:03 ScottishKiltTailor
:
13:29:11 ScottishKiltTailor
:
13:29:17 ScottishKiltTailor
:
13:29:26 ScottishKiltTailor
:
10:39:00 4kbluray4u
:
11:31:19 theleatherstreet
:
12:43:27 Red redproduce
:
07:14:34 kitchensgadget
:
07:46:19 racquetwar
:
13:26:45 luthervillepersonal
:
13:27:48 luthervillepersonal
:
07:16:33 Razofficial site
:
Odznacz aby wyłączyć automatyczne
przewijanie okienka. Może
to być przydatne gdy próbujesz
odczytać starsze wiadomości a
automatycznie przewijające się
okienko utrudnia Ci to.
przewijanie okienka. Może
to być przydatne gdy próbujesz
odczytać starsze wiadomości a
automatycznie przewijające się
okienko utrudnia Ci to.
Zaloguj się aby pisać w shoutboxie,
zarejestruj się jeśli nie masz konta.
Komentarze